Thursday, November 29, 2012

Kembara Diri... 1..

Aku seorang pengembara,
Mentari senja itu indah,
Menggamit rasa membuai sanubari,
Seakan terungkap peti memori,
Yang mungkin takkan berulang kembali..

Setiap detik yang berlalu,
Hembusan nafas ini milik Yang Satu, 
Mengingatkan aku tentang KekuasaanNya,
Menciptakan sesuatu tanpa sia-sia,
Buat insan yang mahu mencari hikmah,
Bukan hanya menyerah dan pasrah...

Aku mencemburuinya,
Lakarannya kelihatan suci dan bersih,
Sedangkan aku??
Berkubu rahsia dengan Yang Esa,
Yang tinggal hanya doa dan pengharapan,
Agar kelak aku berada di Jannah,
Tanpa perlu dihisab...

Kuimpikan kesenangan yang abadi,
Kudambakan kebahagiaan yang hakiki,
Bukan setakat fatamorgana duniawi,
Kutagih bukti dari diri ini,
Yang takutkan azab Jahannam,
Yang merindui Jannah Firdausi.



No comments: