Friday, June 24, 2011

pagi yang indah....

haisy... nisak kadang2 pelik... nape ade orang suke tidur di kala pagi yang indah... malam berjaga, siang tidur... tak ubah macam tabiat burung hantu... huhu xrase ke yg tidur nyaman, lena n paling best hanya boleh didapatkan pada waktu malam... kalau tidur waktu siang nie, terutamanya lepas subuh badan akan jadi lesu, lemas, letih dan lain2... tidak produktif!.. hai tapi ntah la... ikut diri masing2... cuma bg nisak alasan xboleh tidur malam kadang2 xboleh dipakai... haha jahatkan... cuba jangan tidur waktu pagi... haha so malam mst terasa nak tidur... weee ===)

"Dialah yang menjadikan malam bagimu agar kamu beristirehat padanya dan menjadikan siang terang benderang. Sungguh, yang demikian itu terdapat tanda-tanda (kekuasaan Allah) bagi orang-orang yang mendengar" (surah Yunus :67)

sudah terang lagi bersuluh (watpe la suluh tempat terang?? haha) ayat diatas menunjukkan memang Allah menciptakan malam untuk manusia tidur(istirehat)... aigoo... orang yang normal akan tidur waktu malam n bekerja waktu siang sebab malam mmg akan terasa mengantuk... Allah kan ciptakan manusia, so Allah taw la mcm mne manusia seharusnya berfungsi...

hurm tp sebagai seorang kaunselor pelatih nisak cuba memahami memang ada orang yang mengalami gangguan tidur.. [sleeping disorder].. hehe ini juga adalah bukti kekuasaan Allah... menciptakan pelbagai penyakit dan setiap penyakit itu ada penawarnya kecuali mati... so bagi yang merasakan diri mereka berpenyakit kerana xboleh tidur malam cubalah ikhtiar... antaranya dengan mengadakan sesi kaunseling dengan kaunselor berdaftar ataupun berjumpa dengan doktor... hehe kaunselor hanya boleh membantu dari aspek psikologi... haha xpayah la minta air jampi dari tok bomoh or pawang... (lebih baik jampi sendiri air tue gne ayat Quran... )

Khairunisak apa yang ko merepek nie??????????????????????? haha okay lastly nisak nak gtaw... pagi nie pagi yang indah... hehe

1 comment:

Zahir Ab' Aziz said...

isi yang menarik, dekat dengan hati..cuba gunakan bahasa dan perkataan penuh..dan buat versi bi untuk tingkatkan penguasaan bahasa itu.. ;)