Monday, June 13, 2011

Belajar erti syukur..

"Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu memaklumkan, 'Sesungguhnya jika kamu bersyukur, nescaya Aku akan menambah (nikmat) kepadamu, tetapi jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka pasti azab-Ku sangat berat' " [Surah Ibrahim : 7]

Aku ble dapat sesuatu yang besh, baru la nk ckp alhamdulillah.. ble terbaca ayat ini tiba-tiba terdetik dalam hati, nape Allah tak kata 'sesungguhnya jika kamu bersyukur apabila diberi nikmat, nescaya Aku akan menambah (nikmat) kepadamu..'. Hoho rupa-rupanya baru aku taw, sebenarnya semua yang terjadi dalam hidup nie adalah nikmat dari Allah tak kisah benda baik or buruk. Setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya. Cuma manusia je kadang kala lambat mengetahui hikmah sesuatu perkara.

maka Khairunisak ucapkanlah alhamdulillah supaya tersedar bahawa apa yang terjadi dalam hidup ini semuanya atas belas ehsan, rahmat dan kasih sayang Allah.

hoho ini merupakan mukadimah blog yang ntah apa-apa ni. rupanya blog nie dah wujud, patut pun aku rase macam pernah buat blog. hadoiya tak pe la merapu dulu.. Aku harap apa yang aku tulis pada masa akan datang tak lagi merapu.. bukan senang nak menulis blog.. wee====

No comments: